خرید کارتن بسته بندی امروزه برای پک محصولات و حمل و نقل کالا و همچنین اسباب کشی بسیار مهم است و می خواهیم راجب نکات قبل از خرید آن با شما صحبت کنیم. حتماً می دونید که کارتن بسته بندی و جعبه های مقوایی مدل های مختلف دارن. از طراحی و نقش و نگار ظاهری گرفته تا انواع مدل های کارتن که باعث میشه نوع باز و بسته شدن یک جعبه با بقیه مدل ها فرق داشته باشه.
توی صنعت کارتن سازی، کارتن بسته بندی با کاربردهای مختلف وجود داره و توی تولیدشون تلاش می کنن بر حسب نوع کاربری مدل اون رو انتخاب کنن. مثلاً کارتن کفش در اغلب موارد به شکل کیبوردی و کارتن اسباب کشی به شکل چهار درب تولید میشه. چون مدل اون ها نوع بسته بندی کفش یا اسباب و اثاثیه رو راحت تر می کنه.
اما صحبت ما راجب اینه که قبل از انتخاب هر مدل کارتن بسته بندی باید به چه نکته هایی توجه کنیم تا موقع خرید بهترین انتخاب رو داشته باشیم. نکته ها رو دونه دونه باهاتون مرور می کنیم. پس تا انتها با ما باشید.
اولین نکته این هست که باید هدف تون رو از خرید کارتن بسته بندی تعیین کنید. آیا فقط دنبال یک جعبه کارتنی مقاوم هستید که کالای خودتون رو داخلش قرار بدین و اون رو بایگانی کنید؟ آیا فقط یک جعبه کارتنی نیاز دارید که از کالا حفاظت کنه تا در مسیر نقل و انتقال مشکلی براش پیش نیاد؟ یا این که یک جعبه کارتنی زیبا و شکیل می خواهید که علاوه بر بسته بندی محصول تون به نوعی بتونه بازاریابی برند شما رو انجام بده؟
خب جواب تون به این سوال ها خیلی اهمیت داره. چون باعث میشه که توی انتخاب تون برای مدل جعبه کارتنی دقت بیشتری خرج کنید. برای مثال کارتن لمینتی با کارتن فلکسویی از لحاظ ظاهری با هم خیلی فرقی می کنن و باید بر حسب هدفی که دارید یکی از این دو مدل رو انتخاب کنید.
دومین نکته این هست که ابعاد جعبه کارتنی رو با دقت بالایی انتخاب کنید. ابعاد جعبه نقش زیادی توی کیفیت بسته بندی داره. شاید دیده باشید که یکسری کالاهای بزرگ رو داخل بسته بندی کارتنی ای قرار میدن که تا حدودی ابعاد اون از کالا کوچکتره. خب اتفاقی که پیش میاد این هست که کالا به دیواره های جعبه کارتنی فشار میاره و باعث دفرمگی اون میشه. اصلا هم بعید نیست که توی مسیر ارسال جعبه کارتنی دچار پارگی شده و محصول از داخلش خارج بشه.
از طرف دیگهام باید بدونید اگر جعبه کارتن بزرگ تر از کالا باشه، قطعاً محصول داخل اون تکون میخوره و جای ثابتی نداره. بنابراین اگر یک کالای شکستنی باشه احتمال اینکه توی برخورد با دیواره های جعبه دچار شکستگی بشه خیلی زیاده.
سوم اینکه حتما حواس تون به این باشه که نوع ورق کارتن باید متناسب با وزن محصول انتخاب بشه. برای مثال اگر محصول یا کالای سنگینی می خواید داخل کارتن بسته بندی قرار بدین حتما باید ورق کارتنی چند لایه انتخاب بشه تا به مقاومت جعبه کارتنی تون اضافه کنه. اینطوری می تونید مطمئن باشید که جعبه تون تحمل وزن کالای شما رو داره.
چهارمین نکته این هست که توی طراحی های گرافیکی روی بسته بندی از تیم طراحی شرکت جعبه سازی بخواهید که حتما یکسری نقش و نگار یونیک و اختصاصی پیاده کنن و هرگز سمت طراحی های عمومی و رایج نرید. چون طراحی های اختصاصی باعث میشه که اسم برند شما به مرور به یکسری المان های طراحی گره بخوره و برندینگ کسب و کارتون خیلی حرفه ای پیش بره.
اگر محصولتون صادراتی هستش حتما به کیفیت و زیبایی جعبه توجه ویژه ای داشته باشید چون که در کشور مقصداز محصولات وارداتی انتظار بیشتری به نسبت محصولات داخلی هستش و اگر کمی در کیفیت و ظاهر کم کاری کنید بی شک بازار هدف را از دست خواهید داد.
پنجمین نکتهای که می خوایم بگیم به نوعی مورد تکمیلی نکته چهارم هست. اون هم اینکه سعی کنید همیشه دنبال کارتن های بسته بندی با چاپ اختصاصی یا سفارشی باشید. چاپ سفارشی به این معناست که شما یک جعبه کارتنی رو با ابعاد و طراحی های انحصاری سفارش می دید و همون رو تحویل می گیرید.
مثلا یکسری کارتن های بسته بندی هستن مثل کارتن های پستی، اینها ابعاد عمومی و چاپ عمومی دارن و همه کسب و کار ها می تونن ازش استفاده کنن. چون که مختص هیچ برند خاصی نیستن و جزء کارتن های رایج حمل و نقل و بارگیری حساب میشن که اونهارو کارتن آماده هم مینامند.
زمانی که شما یک کارتن اختصاصی خرید می کنید تمامی اطلاعات مربوط به برند و شرکت تون رو میتونید روی اون چاپ کنید. بنابراین جعبه کارتن محصول شما هر جا که بره می تونه نماینده برند و معرف کسب و کارتون و همچنین شناسنامه کالاتون باشه. اتفاقی که رخ میده این هست: مشتری های زیادی با شما آشنا میشن و اگر محصول تون کیفیت بالایی داشته باشه میتونید مسیر چند ساله رو توی کوتاه ترین زمان طی کنید.
اینها نکاتی بود که اگر موقع ثبت سفارش انواع کارتن بسته بندی در نظر داشته باشید در نهایت به یک جعبه کارتن با کیفیت و متناسب با کالاهاتون می رسید.